Harmadik állomásához érkezett a Klikk – digitális játszótér program a Millenárison, a Jövő Házában. 2008. május 15-én indul a Klikk 3.0, amely az elmúlt évtized hazai K+F+I (Kutatás, Fejlesztés, Innováció) tevékenységének kiemelkedő eredményeit bemu
Mi a közös a következőkben: Igo, bot (amelyik képes látni), fémhab, gélüveg, Gauskerék, fűthető ruha, H5N1 vakcina a madárinfluenza állatról emberre terjedő vírusa ellen, gömböc? Mindezek egytől egyig sikeres magyar találmányok, olyan termékek, amelyek kitalálói és fejlesztői köztünk élnek. A Klikk 3.0 célja, hogy jól megválasztott példákon keresztül bemutassa a magyar innováció történetét, illetve a ma létező intézmény- és eszközrendszert. A digitális játszótér azokra a területekre helyezi a hangsúlyt, amelyek jól mutatják a technikai, technológia fejlődés lehetséges irányait Magyarországon, illetve kapcsolódnak a világ más részein folyó kutatási irányokhoz és innovációs trendekhez. Bemutatja azokat a szegmenseket, ahol már születtek jelentős magyar eredmények, amelyek hozzájárulnak a magyar társadalom életminőségének javításához, emeléséhez. A Klikk 3.0 alapjaként szolgáló sejtrendszer – hasonlóan a kiállítás korábbi állomásaihoz, amely a K+F+I találmányait, szabadalmait, kutatási eredményeit mutatta be – szintén innovatív találmány: egy érintőképernyőkkel, számítógépekkel és digitális vizualizációs eszközökkel felszerelt „hordozó felület”. A kiállítás utal azokra a dilemmákra és konfliktusokra is, amelyekkel napjainkban szembe kell néznie a technikai, technológiai fejlődésnek, a gazdasági modernizációnak, a tudománynak és a kutatásnak. Mindezek mellett a kiállításon helyet kapnak a Nextwork robotépítő oktatási verseny pályázaton részt vett alkotások is. A kiállítás első sorban speciális oktatási funkciót kíván betölteni. Az elmúlt időszakban a diákok és gyerekek körében jelentősen csökkent a természettudományos és mérnöki képzések iránti érdeklődés, a probléma központú gondolkodás, a kreatív, alkotó készség. A Jövő Iskolájában működő széleskörű oktatási programban ezek a kompetenciák kerülnek középpontba, s a kiállításon keresztül az elvont tudományok hétköznapjainkra gyakorolt hatásai és gyakorlati eredményekben való megvalósulásai kerülnek bemutatásra gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt. A foglalkozások során mindenki megtalálhatja magában azt, amiben egyedülállót hozhat létre.