A grafológia tudománya szerint a kézírás elemzése megmutatja a személyiségképet is. Lássuk, az egyes betűk mit árulnak el rólad!
A Grafosuli folytatásaként nézzük meg, hogy a kézírást vizsgálva milyen személyiségvonásokra következtethetünk a grafológiai elemzés során. A betűk megformálása nagyon sokféle lehet – annyi írás, ahány ember -, ezekből a leggyakrabban előforduló eseteket gyűjtöttem össze. Ne feledkezzünk azonban meg az összefüggésrendszerekről, mert „Egy jel, nem jel!”, az analízis során mindig a teljes írásmintát vizsgáljuk!
Figyelem! Az alábbi írásmintában beszámozva találod a különböző írásmódokat, melyeket lentebb elemzünk egyesével.
A „d”-betű
A családot, valamint a feminin – masculin (női és férfi) értékrendhez való viszonyulást tükrözi ez a betű. A 2 szülő, az anya (ovál) – és az apa (felső zónás hurok) kapcsolatát mutatja meg.
1. Az ovál nagyobb (felfújt), mit a szára: Domináns, meghatároz és erős anya és egy szerény apa, nem sok vizet zavaró.
2. Kisebb az ovál és a szár magas és plusz hurkot kap: Itt fordított a helyzet, sőt az apa szerepe erősen felértékelődött.
3. Az ovál és a szár elválik, eltávolodik egymástól: a nemi szerepek terén nagy a széthúzás.
4. Az ovál és a szár között nincs kapcsolat: éles a határvonal és az elkülönülés a tradicionálisnak vélt „szereposztás” terén.
A „b”-betű
A birtoklás betűje a grafológiai elemzésben. Felső hurok: Mit gondol erről, középső rész: Hogyan birtokol, hogy használja fel az anyagi javakat?
1. Balra kanyarodó végvonal: erős birtoklási vágy, fontos a szerzés és az anyagiak.
2. Huroknélküli, de zárt betű: Nem érdekli a szerzés, de azt, ami van, mindenáron megtartja.
3. Gyenge középzóna, nem gyakorlatias típus.
4. Megpróbálja megtartani az anyag javakat, de nem sikerül, kifolyik a kezéből.
Az „s”-betű
A „szerzést”, az anyagiakhoz fűződő viszonyt szimbolizálja a mindennapi életben. Mennyire vagyunk a hétköznapok során gyakorlatiasak?
1. A nyomtatott változat szerint nem fontosak, sőt kifejezetten hárított a vagyon és az ingóság.
2. Ez a befelé tekeredett vonalvezetés mintegy útvesztőként jelez a haszontalan begyűjtésről.
3. Erősen materialista szemléletet tükröző betű. A körbezárt és felfújt plusz hurokterület a felértékelt felhalmozás zsákja, amelyet fel is tudnak használni (Megszerzi, és bár elkölt belőle, de azért marad neki elegendő).
A „k”-betű
A kreativitás betűje, ahol a felső hurok a tervezés, és az alsó hurok a kivitelezés fázisait mutatja.
1. A felső hurok szépen formált, de a középső hurok, a „tömlő” hiányzik. Itt a felső zónás ötletek, elképzelések nagyon újszerűek lehetnek, de azok konkrét kivitelezése már nem történik meg.
2. Éppen fordítva, nem az ötletek, hanem a megvalósítások embere – az inspirációt máshonnan kell beszereznie.
3. Az úgynevezett „lasszós” k – betű: fondorlatok, manipulációk.
4. A hurok és a tömlő egyaránt szépen kiírt és megformált: Sok ötlete van, amit saját maga meg is valósít.
Az „l”-betű
A tudás betűje, a hurok hossza szellemi képességeket/kapacitást mutatja. Teltsége, huroktartalma a ténylegesen megszerzett/hozott ismereteket, a bekötés pedig azt, hogy mit tud ezekből a mindennapi élet során felhasználni.
1. Hurok nélküli az „l” betű: Ha rövid, akkor gyenge szellemi képességek, ha hosszú, akkor okos, de eltitkolja a tudását (pl. keveset beszél).
2. A huroktartalom túlzó, felfújt: Szeretné, ha elismernék a tudását, de inkább okoskodik, mint ténylegesen tanult lenne.
3. Telt hurok, a bekötése a középső zónában van: Jó szellemi képességek és tudás, amit hatékonyan tud alkalmazni is.
4. Hurok csak a felső zóna felső részén látható, itt van a bekötés hely is: Álomvilágban él, szinte semmi kapcsolata nincs a realitással.
Varju Beáta
grafológus
www.grafomuhely.hu