Megóvná a gyerekeket az internetes zaklatástól és a világhálón rájuk leselkedő egyéb veszélyektől az Európai Unió. Erről egy átfogó javaslatcsomagot fogadott el az Európai Parlament.
Az Európai Bizottság által a 2009-2013-as periódusra megalkotott Biztonságosabb internet program a „gyerekbiztos” megjelölés bevezetésével, hatékony tartalomszűrők felállításával, valamint a szülők és a gyerekek által is hívható forróvonallal hirdet harcot a gyermekek sérelmére elkövetett visszaélések ellen. Emellett növelni kívánja az ezzel kapcsolatos társadalmi tudatosságot, valamint uniós kutatói hálózat létrehozását is előirányozza. A téma nagyon is aktuális: a mai gyerekek és tinédzserek legalább három órát töltenek naponta a világhálón. Egyes weboldalakon pedig olyan tartalmakkal találkozhatnak, amelyek veszélyt jelenthetnek a fejlődésükre. Gondoljunk csak bele, hogy milyen érzéseket válthat ki egy óvodás vagy kisiskolás gyerekből, ha véletlenül egy pornóval, homoszexualitással vagy pedofíliával foglalkozó oldalra téved az internetes barangolása során! Az EU ezt megelőzendő azt szeretné, ha az 55 millió eurós program részeként létrehoznának egy közös „gyerekbiztos” megjelölést a megfelelő tartalmakat bemutató weboldalak számára. Az oldalakat blokkoló- és szűrőrendszerekkel is el kellene látni, hogy kizárják a gyerekekre káros tartalmakat – olvasható a Roberta Angelilli EP-képviselő által készített jelentésben. Az európai képviselők egy forróvonal beindítását is szeretnék, amelyen azonnal jelenteni lehetne, ha valaki illegális tartalomra bukkan. A szülők, tanárok és óvónők számára pedig oktatócsomagokat fejlesztene ki az EP. Ezek arra készítenék fel őket, hogy hogyan neveljék a gyerekeket a tudatos és biztonságos internethasználatra.
Konferencia a számítógépes gyerekjátékokról
A szórakoztató elektronikai iparág legjelentősebb kiállításán, a Las Vegasban januárban megrendezendő Nemzetközi CES 2009-en is kiemelt figyelmet fordítanak a gyerekekre. Az esemény második napjára tervezett Kids@Play konferencián pedagógusok, játékgyártók, szórakoztató elektronikai cégek, stratégiai döntéshozók, a szolgáltatói szektor és a média képviselői azért gyűlnek majd össze, hogy megvitassák: a technológia térhódításával hogyan változnak a játszási, tanulási és kapcsolatteremtő szokások a családon belül, és hogyan idomul a játékipar a családon belüli igényekhez.