– Mivel foglalkozik? – tettem fel a kérdést.
Hétszáz főből álló sorban álltam egy seattle-i szállodában, s arra vártam, hogy eltöltsek egy napot egy szerzővel és spirituális mesterrel.
– Energiagyógyítással – válaszolta a sorban mellettem álló hölgy. – Nehéz ezt elmagyarázni, mivel személyenként más és más a munkám természete. – Van névjegykártyája? – Nem – felelte enyhe zavarral. Egészen elképedtem. – Engedje meg, hogy feltegyek egy kérdést – fogtam bele aztán mondókámba. – Több mint hétszáz reménybeli ügyfele gyűlt itt össze. Miért nincs önnél legalább egy névjegykártya? Egy mellette álló hölgy elmosolyodott, és odaszólt a szomszédunkhoz: – Angyali szózatot hallott. Nem vagyok angyal. Arra azonban kíváncsi volnék, miért hagyott ki ez az üzletasszony egy ilyen óriási marketinglehetőséget. Szóba elegyedve az esemény résztvevőivel, láttam, hogy mind kisvállalkozó, akiknek egytől egyig segítségre van szükségük önmaguk reklámozásában. Ekkor derengett fel előttem, hogy írhatnék egy tömör kézikönyvet a spirituális alapú manifesztációkról. Senki nem lenne alkalmasabb erre nálam. A The American Marketing Association számára könyvet írtam The AMA Complete Guide to Small Business Advertisement címmel, s több mint tizenöt éve tanulmányozom a metafizikát és a spiritualitást. Rengeteg önsegítő gurut interjúvoltam meg, mi több, némelyik ügyfelemmé is lett. Ráadásul létrehoztam és leteszteltem az egyelőre titokban tartott ötlépéses módszeremet, amelynek segítségével az ember azt vonz be az életébe, amit csak akar. Azt is tudtam, hogy a szemináriumon összegyűlt hétszáz ember nagyobb embercsoportot reprezentál, akiknek segítségre van szükségük üzleti vállalkozásukhoz és életük bonyolításához. Ugyanakkor azzal is tisztában voltam, hogy ezek az emberek mind olyan belső munkát végeznek, amely meghozta ezt a külső eredményt. Más szóval lelkiállapotuk felelt üzleti sikereikért vagy azok hiányaiért. Egyszerűbben fogalmazva, az a hölgy, aki nem csináltatott magának névjegykártyát, mélyen önmagában bizonytalan volt a vállalkozását illetően, és ez a külső körülményekben – a névjegykártya hiányában – is megmutatkozott. A hölgy vonzásfaktora nem vonzotta az üzleti lehetőségeket. Egy lépéssel továbbhaladva a gondolatmenetben, amely felé vezérelni szeretném önöket: amennyiben ez a hölgy igazából tisztában lett volna a cége természetével, még csak nem is lett volna szüksége névjegykártyára. Az új üzletek maguktól csődültek volna hozzá. Belső állapota – vonzásfaktora – elvégezte volna helyette a marketingmunkát.
Valójában erről szól ez a kötet. Megtanultam, hogy emberi lények vagyunk, nem két lábon járó masinák. Ha tisztázzuk magunkban, hogy mivel szolgáljuk a világot, szinte bizonyos, hogy a világ is tiszteletét teszi nálunk. Miután tisztázzuk magunkban, hogy milyen kocsira, személyre, házra, állásra vagy bármire van szükségük, ezzel máris magukhoz vonzzák a fentieket. Ahogyan egy sikeres ember mondta: „Manapság angyalok adják át a névjegyemet.” Zavaros kissé ez a gondolat? Miért is ne! Barátom, Mandy Evans terapeuta és szerző szavaival szólva: ” A zavarosság a tiszta tudat előtti csodálatos lelkiállapot.” Az alábbi történet talán jobban megérteti a mondandómat és előkészíti a következőket: Egyszer olvastam egy csodás régi könyvet 1920-ból Fundamentals of Prosperity címmel, Roger Babson tollából. Könyve végén a szerző megkérdezte az Argentin Köztársaság elnökét, miért marad el annyira a gazdasági haladásban és a marketingben Dél-Amerika Észak Amerika mögött gazdag természeti kincsei és szépséges tájai ellenére. Az elnök így felelt: – Én erre a következményre jutottam: Dél-Amerikát a spanyolok népesítették be, akik aranyért ácsingóztak, míg Észak-Amerikában a Zarándok Atyák kötöttek ki, akik viszont Istent keresték. Mi a fontos neked? A pénz vagy a lélek? A közvetlen anyagi célok vagy a lélek, amely mindezt előteremti neked?
Joe Vitale: Vonzásfaktor (A titok tanítóinak könyvtára) Édesvíz Kiadó
Méret: 135 x 205 mm Terjedelem: 224 old. Ár: 2990 Ft