A modern pedagógiai elvek és eszmék a gyermekek lelki fejlődését, szellemi képességét, illetve individuális sajátosságait, vagy csoportos irányultságát is figyelembe veszik. Ennek ellenére gyakran történik meg, hogy kiváló pedagógusi képességekkel és képz
Ezek orvoslása céljából, miután a hagyományos gyermek-fegyelmezési és a lelki rábeszélési módszerek nem hozzák meg a várt eredményt, egyes gyermekeket pszichológusokhoz, pszichiáterekhez, majd különböző terapeutákhoz járatják a szülők, holott a konfliktus oka nem a gyermekek deviánsnak képzelt természetében, vagy a pedagógusok módszerében keresendő. Ilyen esetben nem kell, hogy a szülőknek a (szintén ártatlan) pedagógusba vetett bizalma megrendüljön, és nem kell a gyermeke egészséges természetében kételkednie, nem kell a tanítóra, vagy a gyermekére neheztelnie, utóbbinak a vélt csökönyös természete miatt, de jó, ha diszkréten más iskolába (más osztályba) íratja gyermekét. A legtöbb ilyen, „szemet szúró” esetben ugyanis, nem a gyermekkel – gyermekekkel és nem is a tanítóval – pedagógussal van a baj, hanem az un. *asztrológiai összeférhetőséggel*. Ezért jó, ha az óvodába – iskolába íratásnál vigyázunk arra, hogy a gyermekünk asztrológiai karaktere ne kerüljön szembe a jövendő pedagógusa karmikus meghatározódásával, vagy napjegye szerinti alaptermészetével. Amennyiben ezt már elmulasztottuk, a tanító (tanár – pedagógus) és a gyermekek között huzamosan fennmaradó, esetleg ismételten visszatérő konfliktusok, sorozatos és (nyílt, vagy csendes) nehezteléseket okozó félreértések esetében, a pszichológiai vizsgálatok és a különféle terápiák megkezdése előtt, ajánlatos megvizsgálni, hogy a gyermekünk – gyermekeink, illetve a tanító – tanár között nem létezik-e asztrológiai inkompatibilitás? Mit jelent ez? Azt, például, hogy az ős-ázsiai (kínai) spirituális hagyományok szerint lefektetett asztrológiai rendszer alapján, a gyermekünk – gyermekeink szembefekvő évjáratban születtek a pedagógusukkal, illetve tanítójukkal, tanárukkal. Vagy azt, hogy a gyermekeknek az európai asztrológia alapján kiszámított Lilithjük, vagy Sárkányfarkuk, amelyek kb. másfélévenként változnak, szintén szemben áll a pedagógus – tanító Sárkányfarkával, Napjegyével, vagy Lilithjével. Ezekben az esetekben könnyebb a spirituális (ma még „misztikus”-nak és „irracionálisnak” nevezett) inkompatibilitást és konfliktust észrevenni, mivel ezek általában majdnem egy – egy egész osztálynyi gyermeket állítanak szembe a tanítójukkal – tanítónőjükkel. Egy idealista, versolvasó, klasszikus zene szerető, érzékeny lelkű fiatal tanító nénit például, aki szeret a gyermekek közismert „érzelmi nyitottságára alapozni” és azon keresztül hatva rájuk, az egész osztályt „magával ragadva” bevezetni a fényes szemű, apró nebulóit a tudás kincsesházába, néhány hét és hónap elteltével, a hiábavalósági érzésekig menően is kiboríthat például egy, többségében a Tigris évében született, illetve Oroszlán Lilithel, vagy Sárkányfarokkal rendelkező gyermekekből álló osztály. Ezek a kicsik ugyanis a többi gyermektől eltérően, első látásra az egoista individualizmus kiemelt megtestesülései lehetnek, akik születési természetük szerint egyszerűen nem értik – mert nincs is, ahogy érzékeljék! – az érzelmi információk nyelvezetét és általában csak rengeteg személyi nehézség és sors-kudarc elszenvedése után és azok hatására, vagyis jól beérett felnőtti korukban tesznek szert arra a bizonyos lelki érzékenységre, amelyen keresztül ők is „vevők” lehetnek a szeretetnek arra a finomabb kifejezési formájára, amivel a jóindulatú, de az átlagnál érzékenyebb lelkű pedagógus a tudás fájához szerette volna vezetni őket.