Aki harmonikus párkapcsolatban él, az nyugodtan dőljön hátra, mert megvalósította azt, amire kétmillió ember vágyik. Aki pedig a kereső kategóriába tartozik, most jól figyeljen…
Hazánk egyik legnépszerűbb internetes társkereső oldala példanélküli ötlettel állt elő: óriásplakáton hirdeti társkeresőit.
Adódik a kérdés, miért nehéz a társkeresés? Egyrészt nagy a verseny és sok esetben az elvárás is. Más-részt a korábbi, hagyományos ismerkedési helyszínek (mint amilyen a színház, a mozi vagy a cukrász-da volt) mára leginkább családi és baráti találkozások színterévé váltak – jobb esetben a kapcsolatuk elején lévők szerveznek rá randevúkat. A mozgástér mellett az idő is beszűkült: csak kevesen engedhe-tik meg maguknak, hogy délután szögre akasszák a munka-lantot. Az internet azonban mindennapunk természetes kommunikációs eszközévé vált, így nincs benne semmi szégyellnivaló, ha valaki a világ-hálón, célzottan próbálja megtalálni a Nagy Őt.
Az online társkeresés nemcsak a tengerentúlon bevett módszere az ismerkedésnek, már hazánkban is egyre többen vállalják fel nyíltan, ha partnerükkel a világhálón találkoztak. A legfrissebb adatok sze-rint Amerikában jelenleg 40 millió online társkereső van, a tartós kapcsolatok 20%-a, míg a házassá-gok 17%-a pedig online ismerkedéssel kezdődött. Az internetes társkeresés évről-évre nagyobb nép-szerűségét hazai viszonylatban a Randivonal adatai is alátámasztják. Míg 2010-ben 20% volt az oldal azon társkeresőinek aránya, akik fényképet is mellékeltek adatlapjukhoz (vagyis arcukkal vállalják a jelenlétet), ez mára 50%-ra nőtt. Az online társkeresés teljes piacán pedig 23%-kal nőtt a felhasználók száma 2010-ről 2011-re, amely emelkedés várhatóan a 2012. évben is kitart – derül ki a Randivonal kutatásából.
Természetesen még így sem egyszerű a képlet. A sikerhez ugyanis ki kell tűnni a tömegből – a Randivonalon például több százezren vannak jelen. És mit lehet tenni, ha már mindent kipróbáltunk? Hirdessük magunkat óriásplakáton! Talán első hallásra meghökkentő, de a Randivonal kreatív csapata éppen ezt találta ki. A több, mint 10 éve jelen lévő weboldal nem mindennapi kampányt indított nyá-ron: elsőként a hazai online társkereső piacon arra kérte legelszántabb felhasználóit, jelentkezzen az, aki óriásplakáton is megmutatná magát, hogy felfigyeljen rá az ország. Valódi névvel, valódi arccal, valódi történettel. Az arcok és a történetek pedig jöttek, a felhívás sikere és a társkeresők vállalkozó kedve az oldal munkatársait is meglepte. Több ezren ragadták meg a lehetőséget – közülük választot-ták ki azt az öt társkeresőt, akik végül a kampány arcai lettek. Anita (46), Edit (39), Gábor (32), Rita (31) és Szilárd (33) már látható a főváros számos pontján (például az Aréna Plázánál, az Árpád híd pesti hídfőjénél vagy a Tétényi úton), az óriásplakáton kívül pedig egyedi profiloldalt is kaptak. A jelentkezők több ezres száma ugyancsak azt erősíti, hogy az emberek egyre bátrabban vállalják, ha online keresnek társat – akár plakáton is. –
Ötük (remélhetőleg randevúkkal teli) életét augusztus 6-tól a Randivonalon és a Facebookon is bárki nyomon követheti, aki kíváncsi rá, milyen hatása lesz mindennapjaikra és társkeresésükre az óriáspla-káton való szereplés.