Ráadásul gyakori, hogy be sem váltjuk. Minden bizonnyal a gazdasági válság egyik pozitív hatásának tulajdonítható, hogy tudatosabban vásároltunk az elmúlt évek során, mint tettük azt korábban.
Azonban tudnánk még tudatosabbak lenni – derült ki a citybrands.hu weboldal felméréséből. A kuponok egy részét például soha nem váltjuk be.
Az online kuponos oldalak térnyerésével évről évre nő azoknak a száma, akik úgy döntenek, hogy nyaralásukat, éttermi fogyasztásukat vagy akár orvosi kezelésüket az interneten megvásárolható kuponokból finanszírozzák és nem ritkán 80-90%-os kedvezménnyel jutnak hozzá a kívánt szolgáltatáshoz.
A 2013 októberében készült felmérésből kiderült, hogy minden negyedik felhasználó havonta vásárol kedvezményes kupont az interneten, míg harmaduk negyedévente teszi ezt. A vásárlók 2%-a viszont egyenesen kupon-függőnek tekinthető, ők ugyanis heti rendszerességgel csábulnak el valamilyen kuponos ajánlatra.
A citybrands.hu kutatása kitért a női és férfi vásárlási szokások összehasonlítására is. Az eredmény több szempontból is érdekes. A férfiaknál nagyobb arányban vannak, akik szerint a százalékos kedvezmény nagysága dönti el, hogy megvásárolják-e az adott kupont, míg a hölgyeknél inkább a forintosított ár nyom jobban a latba. Ugyanakkor a hölgyek nagyobb százaléka mondta el azt, hogy számukra a kapott élmény a legfontosabb. A férfiak emellett ötször annyian állították, hogy az is nagyon fontos számukra, ha kupont vásárolnak, hogy milyen gyorsan tudják igénybe venni a szolgáltatást.A hölgyeknél ez szinte nem is szempont, csupán 1%-uk számára fontos a gyorsaság.
Érdekes adat, hogy a válaszadók több mint fele saját bevallása szerint is járt már úgy, hogy igazából nem is volt szüksége az adott kuponra, de nem tudott ellenállni a kedvező árnak vagy a kedvezmény nagyságának. Tizedük pedig egyenesen visszaesőnek számít, azaz többször is engedett már a csábításnak és adott ki pénzt olyan kuponra, amit igazából nem tervezett megvásárolni, csak a pillanat hevében döntött annak megvételéről.
Talán még megdöbbentőbb adat, hogy a kérdőívet kitöltők harmada feledkezett már el valamelyik kuponjának beváltási határidejéről és emiatt nem tudta igénybe venni a korábban megvásárolt szolgáltatást, ráadásul 10%-uknál ez többször is előfordult már
Mindezek ellenére a válaszadók háromnegyede maximálisan vagy nagyon elégedett volt a legutóbb vásárolt kuponjának ár-érték arányával és csupán 4%-uk mondta el azt, hogy egyáltalán nem volt megelégedve a kapott szolgáltatás minőségével.
Az elmúlt években a slágernek számító wellness és éttermi kuponok mellett 2013-ban egyre többen vásároltak egészségügyi szolgáltatást ilyen formában, legyen az egy-egy orvosi vizsgálat vagy akár műtéti beavatkozás. Még mindig utazásra, wellnessre, valamint a mozira és színházra költünk a legszívesebben, viszont már minden negyedik válaszadó állította azt, hogy használt fel online kupont egészségügyi szolgáltatásra az utóbbi időben, alig elmaradva az éttermi költésektől.
Legmagasabb a kuponhasználati mutató a masszázs és műköröm szolgáltatások esetén, ami azt jelenti, hogy ezeket vették igénybe legnagyobb arányban online kuponnal (a szolgáltatást használók csaknem háromnegyede). Legkevesebb kupont tanfolyamokra használtunk, ugyanis három megkérdezettből csupán egy vallotta, hogy „kuponos” tanfolyamra költött az elmúlt időben.